"Püüdsin mõelda, mis muutis Sirpa võrreldes mu eelmiste naistega nii eriliseks. Ma jõin praegu kindlasti vähem, kui keskkooli ajal. Mu elu oli üle kümne aasta koosnenud joobest, pohmakatest, ni**umisest, enesepettusest ja eitede näägutamise kuulamisest. Naised seadsid tingimusi: "Kui sa jood, siis ma lähen ära. Kui sa korralikult ei käitu, siis ma lähen ära. Kui sa ei, kui sa ei..." Samal ajal imesid need eided ise viina nagu sibiautod. Tundsin pärast igat lahkuminekut kergendust. Ühe põrgu võrra jälle rikkam. Elu oli olnud ühel või teisel moel üks haige komistamine. Nüüd oli mul naine, kelle pärast olin hakanud muutuma. Vabatahtlikult. Ja mina, kuradi si*apea, olin hästi alanud asja tuksi keeramas. Äkki meenusidmulle vanaema sõnad: Pea meeles, elult saadud hoobid on mõeldud õpetuseks, mitte karistuseks. Kust see mulle äkki meelde tuli ? Jäin magama, vanaema leebe nägu silme ees."
                                                                                   
                                                                                                         - Juha Vuorinen

Comments

Popular Posts