Mis teeb kodust kodu?

Me elame väikeses korteris ning kuigi seal ei ole pooli vajaminevaid asju, tundub siiski, et seal on juba liiga palju kraami. Ning üürikorterit ei saa oma maitse järgi väga kujundada, tuleb hakkama saada sellega, mis parasjagu on.
Meil on õnneks üsna hubane kohake, kuid siiski mitte päris SEE. Veidi oleme kraami koju tassinud, mis teeks sellest kodu. Natuke on nagu õnnestunud ka, aga lähemalt kirjutada hetkel ei saa, kuna olen ise maal.

Kirjutan hoopis sellest, mis võiks kodu sisustamisel ja kaunistamisel inspiratsiooniks olla.
Ja kui on selline koht nagu meil ehk väike, lihtne ning mitte päris oma, siis kodusemaks muutmise all tuleb mõelda tagasihoidlikult ning köögi ja vetsu vahele päris uut aknaauku seina sisse lõhkuma ei hakka.

Nagu öeldakse, kodu peaks olema koht, kuhu tahad minna. Minu kodu on koht, kuhu tahan minna, kuna see on mu vaimne varjupaik. Aga see ei ole koht, kus nüüd just puhkaks mu silm või tunneksin end hästi, sest seal on... yin yang paigas :)
Kuid ma tean, mille poole soovin liikuda ning kuigi kodus ei ole kujundus nii, nagu võiks, on see siiski armas koht. Kunagi hiljem sellest lähemal. Praegu aga sellest, milline võiks olla selline kodu, kust ma ei tahakski ära minna. 

Minu jaoks ei ole ühte konkreetset stiili. Mulle meeldivad värvid ja erinevad materjalid ning see peab kõik kokku sobima. Mulle väga meeldib sobildada moodset vanaga. Ja vana all ei pea ma silmas kaheksakümnendate lakklauast käetugedega tugitoole. 

Nagu juba mainisin - minu jaoks on olulised värvid ja et need kokku sobiksid. Ilmselt ei ole värvi, mis mulle ei meeldiks - meeldib kõik, kui hästi kasutada. Aga nagu ma kuskilt kuulnud olen, siis inimesed pidavat erinevad olema ning seega on ka maitsed erinevad. 



Ma eelistan, kui domineerivad külmad värvid, kuid peaks olema ka piisavalt soojasid toone. 
Näiteks nagu sellel toal on seinad ja suurem mööbel sinakat tooni, samas on kasutatud ka üsna palju puitu ning soojasid toone. Kuigi see ei ole teab mis unistuste elutuba, on siin siiski mitmeid asju, mis mulle meeldivad ning millest võib täitsa edukalt eeskuju võtta. 








Eredad toonid meeldivad mulle samuti väga, kuid minu jaoks on piisav juba siis, kui selleks on mõned dekoratsioonid või väiksem mööbliese. Kui ma peaksin oma õhtud mööda saatma tsirkusetelki meenutavas ruumis, kus kõik on kirju ja tähelepanu püüdev, siis ma ilmselt läheksin ruttu hulluks. 
Mis mulle selle pildi juures veel väga meeldib, on see, et ruum on avar ja valgusküllane. Aknad on suured ning tuba on täidetud naturaalse valgusega - ka see aitab tekitada paremat enesetunnet. Ma kujutan ette, et elu toas, kuhu päikesevalgust praktiliselt ei paista, võib olla üsna masendav. 

Kuna ruumil on kõrge lagi, siis mu meelest on diivani taga olev sein kenasti kaunistatud - ei ole midagi üleliia ning kui seal poleks midagi, siis tunduks ruum üsna kõle. 






Ma armastan igasugu tulukesi. Mul võiksid need aastaringi rippuda. Võib-olla võib see paljudele tunduda pigem selline hooajaline kaunistus ning seostatakse jõuluajaga, siis minu arust on see ideaalne valgustus, et õhtu hubaseks muuta. See pole liialt ere, täpselt paras ning rahustav. 




Kuigi tulukeste kuju osas ei ole mul mingeid kindlaid eelistusi, siis värvide osas on. Igapäevaseks kaunistuseks toas võiksid olla klassikalised ühevärvilised, mitte liiga sinaka valgusega. Minu meelest sellised tekitavad just kõige hubasema olemise. Värvilised tuled sobivad küll ideaalselt jõulupuu peale, aga sellest ka juba piisab. 



Kui tulukesed on akna ümber või kardina vahel, siis mulle meeldib, kui need on hästi väikesed. Suuremad on väga kenad samuti, eriti kui need on üles riputatud nii, nagu ülevalolevatel piltidel. Kuid mulle meeldib, kui tulukesed on kardinate vahel peidus ning praktiliselt ei paista väljagi, kuni need põlema panna. 
Näiteks paar aastat tagasi olid mul tulukesed ümber akna ning kui laelambi pirn otsustas töötamise lõpetada, ei tundnud ma sellest üldse puudust. Tuba oli nii mõnusasti valgustatud, et miskipärast oli pidev soov tassi kakaoga voodisse pugeda ja mitte kunagi välja tulla. 







Minu jaoks on hästi olulised ka toataimed, kuna need annavad ruumidele nii palju elu juurde. Sageli läheb mul küll meelest neid kasta ning seepärast eelistangi taimi, mis ei ole väga nõudlikud ning kellega mul hea läbisaamine oleks. Näiteks praegu elab meil üks viigipuu, mis meie eluoludega täitsa rahul on ning aina  kasvab. Mina olen temaga ka rohkem kui rahul, kuna talle sobib kõik ning ei ole väga kapriisne, kui kiire elutempo tõttu vahel kastmata jääb. 
Üldiselt eelistan potitaimi, mis on tihedad ja rohelised ning minu jaoks ei ole oluline, et nad õitsema peaksid. Viigipuu pole vist kunagi õitsenud ning samuti ei õitse luuderohi, ometigi on nad mu kaks lemmikut. 








PS. sellist öökullipotti olen ma juba mitu kuud otsinud ja suureks kurvastuseks ei ole siiani leidnud. Kui keegi teab, kust sellist leida võiks, andke palun teada. 






Olen küünalde järgi hull. Eriti lõhnaküünalde. Nagu jõulutuledki tekitavad küünlad minus eriliselt hea tunde. Mõni aeg tagasi ostsin suure kaneelilõhnalise küünla ning see on üks mu lemmikuid. Tuba on täidetud imelise aroomiga, eriti kui vaasis olid lõhnavad liiliad. 




Varsti jälle kodujuttu

Comments

Post a Comment

Popular Posts