APPI, pulmad

Vabandust, et sellest taaskord kirjutan, aga see on siin majas väga päevakohane teema. Ja saab nõnda vist olema kuni see päev kätte jõuab.

Selleks, et asi libedamalt läheks, sai välja otsitud sobiv kõvade kaantega kaustik, mis on pulmapäevik. Sinna lähevad kirja mõtted seoses pulmade korraldamisega ning informatsioonikillud, mis võivad aidata. Samuti nimekiri erinevatest alternatiivsetest võimalustest - peaaegu igal teemal. Kahtlustan, et neid kulub kokku 3.

Küll on pulmadeni 7 kuud aega, aga see ei tähenda, et võib ettevalmistusi lükata igavesti homse varna.
Ma tunnistan - olen läbi ja lõhki õhtuinimene. Seega suurem asjaajamine leiab aset õhtul. Päeval vaatan ka muidugi erinevaid asju, nagu näiteks pulmakleite ja kutsete kujundust. Samas suuremad otsused ja mõtted tulevad ikka õhtul. Ning kuna mu telefon ei taha minuga koostööd teha ja natuke ebaviisakas oleks ka helistada siis, kui inimesed üldiselt magavad, siis eelmistan ma esimese asjana saata meili. Seda saab organiseerida ja viimistleda, kuni on saavutatud soovitud tulemus ning hiljem saad vastuse, mida saad kasvõi 50 korda üle vaadata, kui tekib küsimus. No, vähemalt ideaalis on nii.

Umbes viieteistkümnest kohavalikust lõpuks jõudsime kahe mugavaimani. Saatsin siis ühele viisaka meili. Ma võiks vist vastust ootama jääda surmatunnini. Aga kaua sa ikka ootad, eksole? Pulm ju vaja maha pidada. Saatsin teise kohta meili hilja õhtul. Hommikul, enne kui ärkasin, oli vastus olemas nagu naksti. No muidugi ega ma kuke kiremise peale ka nüüd ei ärganud, aga seda ainult seepärast, et meil pole kukke.
Laupäeval läheme kaeme koha üle, ilmselt paneme kohe käpa ka peale ja siis on kaks kärbest ühe hoobiga - koht ja kuupäev paigas.
Koht on kodu lähedal, suhteliselt eraldatud kohas, ilus ja maalähedane, ruumikas ja mahutab kogu selle hordi ära. Esialgu plaanisime tagasihoidlikku ja väikest pulma. Aga katsu sa korraldada väikest pulma, kui suguvõsa on juba nii suur ja uhkust täis, et ilma sõda tekitamata ei ole võimalik pidada väikest pulma.
Ma ei tahaks seda eales teha ega ei plaaninud ka, kuid kui saksa sugulased kutsumata jätta, siis ilmselt kraabiks keegi neist mu nime meie uhkes suguvõsa raamatus noaga maha ja kirjutaks alla, et kärvas leepra kätte ära. Okei, see oli nali. Aga ainult natukene nali. (Tegelikult ka, mul on väga vahvad sugulased)
No ütleme nii, et minu ja tema sugulasi on kokku juba nii palju, et sõpru saab kutsuda vähem kui käputäis.

Ja siit tuleb ka järgmine mõttekoht. Pulm on küll üks kord elus ning seega võiks olla meeldejääv, kuid kelle jaoks siiski pulmi peetakse? Endale või külalistele?
Mina arvan, et natukene mõlemale. Siiski ju kutsud inimesed, kellega tahad jagada tähtsat päeva oma elus - seda tähistada ja koos rõõmustada. Kuid eelkõige siiski endale.
Siit edasi - mis peaks olema siis pulma eelarve? Kas vastavalt võimalustele või siis on igati normaalne võtta laenu ja teha pidu ja pillerkaart tugevalt üle oma võimete?
Laen on vahva asi küll, aga vahest unustatakse ära, seda peab tagasi ka maksma. Kordagi ei tulnud mõttesse võtta pulmadeks laenu. Kuigi tuled (üsna) palju inimesi, on pulm ikkagi tagasihoidlik.
Aga noh, nii enese harimise mõttes kui ka vaimu valmispanekuks vaatasin pulmaportaale ja foorumeid.
Ma ei olnud selleks valmis.
Küll üks kirjutas, et esialgne budget oli 5000 ja siis nii muuseas lisati "aga noh, hetkeks on see juba nihkunud 12 000€ peale" 


Sain väikese südamerabanduse selle peale, et pulmaeelarved saladuslikult ise nihkuvad rohkem kui kaks korda suuremaks siis, kui sa parasjagu ei vaata.
Lugesin edasi ja lugesin välja, kuidas ühel oli esialgne eelarve 22 000(!) € , kuid see pidavat ka veel suuremaks nihkuma.
Siis ma sain jälle südamerabanduse. Ma pole päris 100% kindel, aga ma usun, et selle raha eest ma saaksin Tšehhist tsirkuse tellitud ja sellise simmani maha peetud, et hommikul peavad elevandid ka pealekat võtma.

Lugesin siis natukene edasi ning pidin tõdema, et tõepoolest võib minna 22000+ €, kui lisaks kogu muule tsirkusele tellida õhtuks vaheldumisi musitseerima professionaalse DJ ja Noorkuu ansambli.
Ei julge vist pulmas Noorkuud plaadi pealt ka lasta, järsku lisanduvad varjatud kulud.

Siis mind muidugi haaras paanikahoog, et kui pulmi pidada, siis peab ikka tagataskus vähemalt 20tuhhi vaba raha olema, vastasel juhul on tegemist tagasihoidliku teepeoga ning selga peab ka venitama sama kleidi, millega esimesse klassi läksin.

Lõpuks rahunesin maha ning korrutasin, et korraldada tuleb võimete kohaselt ja inimeste võimed on erinevad.
Niipalju siis eelarvest.

Suureks abikäeks on see, et tutvusringkonnas on palju kuldsete kätega inimesi, kes on kas valmis appi tõttama või kelle oskustes võib olla kindel. Tänu sellel on päris mitme asja taga juba linnuke kirjas.
Ja muidugi pruutneitsid on vist kohati sama õhinas kui mina.


Külalistenimekirjaga on muidugi omaette ooper. Ma olen seda ligi 6-7 korda kokku lugenud ja kuidas on võimalik, et iga jumala kord ma saan erineva numbri. Ma tean, et matemaatika ei olnud tõepoolest mu tugevaim külg, aga kuramus, kuidas ma 12 aasta jooksul ei suutnud seitsmekümneni lugema õppida.


Ma lihtsalt ei tea... ma lähen varsti hulluks vist.

Comments

  1. Kas olete ärimees, ettevõtja, poliitik, muusik, jalgpallur jne? Kas soovite olla kuulus kunstnik või näitleja ja võimas maailmas? Liituge Illuminatiga ja saate 1 000 000 dollari suurust liikmesoodustust. Lisateabe saamiseks võtke meiega ühendust e-posti aadressil illuminatioffice.11@gmail.com Lisateabe saamiseks võite ühendust võtta ka suurmeistriga whatsapi kaudu +447864822443

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts